Obiceiuri alimentare bune – încurajați-le încă de acum!

Acordați o atenție mare alimentelor pe care copilul le consumă în perioada 1 – 3 ani. În copilăria timpurie, se construiește temelia, pe termen lung, a obiceiurilor alimentare sănătoase, pe care le pot păstra pe toată perioada vieții.

hipp 2Folosiți-vă de această oportunitate pentru a vă analiza propriile obiceiuri alimentare și pentru a le schimba, dacă este necesar! Ca părinți, sunteți modele de urmat, importante pentru copilul dumneavoastră, în ceea ce privește alegerile lui privind alimentele și obiceiurile alimentare. Întotdeauna încercați să mâncați împreună cu copilul dumneavoastră: cel puțin o dată pe zi, întreaga familie ar trebui să se adune la masă. Copiii au nevoie de companie atunci când mănâncă și de modele bune de urmat.

În mod ideal, ar trebui să-i oferiți copilului dumneavoastră o varietate largă de alimente sănătoase. O alimentație variată în ingrediente sănătoase asigură un aport echilibrat de nutrienți. Chiar dacă, la început, unele feluri de mâncare sunt refuzate, este important să fie oferite, din nou, într-un mod relaxat. Este practic să aveți toate componentele la masă și să-l lăsați pe copil să aleagă.

Regula este ca ceva ce este pe masă să se mănânce, dar copilul poate alege ce. Copiii au nevoie de până la 10 ”experimente” înainte de a accepta un nou fel de mâncare și de a-l mânca cu plăcere. Apoi, bineînțeles, micuțul dumneavoastră poate câștiga un mic răsfăț.

Mâncatul – o plăcere pentru copii și părinți.

Deja la sfârșitul primului an, copilul dumneavoastră poate învăța să mănânce singur, atunci când stă în siguranță în scăunelul înalt pentru copii. Mâncarea care poate fi ridicată ușor, poate fi mâncată cu mâna. Încet, mâncatul cu lingura va fi învățat. Oferiți-i copilului dumneavoastră tacâmuri potrivite pentru copiii mici, cum ar fi o lingură cu margini rotunjite și o bavetă MARE, pentru că a se murdări face parte din învățat. Poate veți dori să acoperiți și hainele sau podeaua.

Oferiți-i copilului timp suficient timp ca să se joace cu mâncarea. La început, hrana va fi peste tot și mai puțin în gură, dar acest lucru este complet normal. Păstrați-vă răbdarea și ajutați copilul arătându-i, lăudându-l și încurajându-l. Dacă copilul a încercat suficient, îl puteți ajuta hrănindu-l, pentru a se sătura.

Laptele este în continuare important.

Laptele și produsele lactate sunt elemente foarte importante în alimentația copilului dumneavoastră pentru că, printre alte lucruri, asigură aportul suficient de calciu pentru creșterea oaselor puternice și a dinților sănătoși.

Laptele de creștere, adresat copiilor cu vârste mai mari de 1 ani, conține , pe lângă calciu, și alte componente necesare creșterii, de care copiii au nevoie la această vârstă și pe care nu le primesc, din alte surse, în cantități suficiente.

Conform unui Raport al Societății Germane de Nutriție din 2008, copiii mici, cu vârste între 1 și 3 ani, primesc prea multe proteine, nu primesc suficienți acizi grași polinesaturați (Omega-3), nu primesc suficient fier, iod, acid folic sau vitamina D.

Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*