Alimentele care nu trebuie să îţi lipsească la diversificare

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Odată cu vârsta de șase luni de viaţă, va veni și momentul în care bebelușul va trebui să încerce noi și noi alimente. Așa se întâmplă că trecerea de la hrana lichidă, bazată exclusiv pe lapte, la hrana solidă, va genera și o serie întreagă de necunoscute pentru proaspăta mămică.

Alimente diversificareDiversificarea alimentației bebelușului reprezintă un moment cheie în viața oricărui copil. Acesta are nevoie de multe vitamine și minerale, de o hrană bogată în nutrienți. De aici și până la momentul în care mama nu va cunoaște ce anume este și ce nu este indicat pentru hrana copilului, nu este decât un singur pas.

Desigur, diversificarea alimentației bebelușului trebuie să respecte regulile impuse de către medici, să fie echilibrată, variată și extrem de permisivă. Așadar, copilul va putea consuma orice tip de aliment, însă cu multă prudență și grijă din partea mamei. Va trebui să îi oferiți puțin câte puțin, câte un singur aliment și abia ulterior să faceți trecerea către o gamă mai variată de produse. În acest mod, îl veți feri pe cel mic de alergii și veți cunoaște cauzele care ar putea genera eventualele reacții adverse, renunțând astfel la respectivul aliment.

Legumele și fructele

Trebuie să facă parte din meniul oricărui copil, indiferent de vârstă. Conțin multe proprietăți, sunt bogate în vitamine și minerale, au în alcătuirea lor fibre, apă și fitonutrienți. Într-un cuvânt, sunt sănătoase. Însă, până și acest lucru depinde de modul de preparare. Ele sunt cu atât mai sănătoase cu cât vor fi consumate în stare proaspătă. Atunci când le prăjești ori le prepari într-un mod prea puțin sănătos, își vor pierde treptat proprietățile. Așadar, legumele oferă-i-le copilului proaspete, fierte sau la cuptor, iar fructele pot fi consumate în stare naturală ori sub formă de sucuri sau compoturi neîndulcite.

Lapte și produse din lapte

Calciul și vitamina D se regăsesc într-o cantitate destul de mare în aceste produse. Așadar, chiar dacă treci la diversificarea alimentației bebelușului, nu va trebui să te oprești din a-i oferi lăptic. Continuă alăptarea până la vârsta de doi anișori, potrivit recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății. În același timp, atunci când s-a produs înțărcarea, ai în vedere ca micuțul tău să consume minim două pahare de lapte pe zi, mult iaurt și chiar smântână.

Laptele cu grăsimi, integral, dar și smântâna ori brânza proaspătă sunt alimente sănătoase, extrem de nutritive pentru copilul mic. Feriți-vă de cremele de brânză și de produsele cu un termen de valabilitate prea mare ori de cele care au în conținutul lor un număr prea mare de coloranți ori conservanți.

Carnea și ouăle

Indiferent de sursa din care sunt luate, acești compuși sunt extrem de hrănitori. Carnea, ouăle, peștele sunt alimente care au multe proprietăți și trebuie consumate fără restricție. În cazul în care copilul tău are anemie, îi puteți introduce în alimentație carnea roșie cu un conținut crescut de fier, necesar pentru reglarea deficitului produs în organism. Nu îi oferiți carne grasă, întrucât stomăcelul său nu va putea să o digere prea ușor.

Pastele făinoase

Nu trebuie consumate în cantități uriașe deoarece pot duce la obezitate. Cu toate acestea, nu trebuie nici să le evitați, întrucât sunt sănătoase și îi oferă bebelușului necesarul de energie de care are nevoie pentru a crește mare și a se dezvolta. Sunt bogate caloric și ajută metabolismul. Cu toate că au și proprietăți multiple, nu îi oferiți produse fast food, pizza, produse de patiserie ori prea multă pâine albă.

Prăjituri numai de casă

Sunt gustoase, bune, dulci, așa că reprezintă plăcerea oricărui copil. Prăjiturile sau dulciurile pot fi făcute și în casă, fiind la fel de gustoase. În schimb, nutriționiștii avertizează asupra consumului exagerat de zahăr care poate predispune copilul la obezitate. Nu exagerați, dar nici nu îi refuzați în totalitate aceste pofte.

Cereale integrale

Alături de o porție de lăptic, cerealele îi asigură copilului conținutul de fibre, ajutând digestia și dezvoltarea sa. Trebuie consumate dimineața ori seara înainte de culcare. Sunt sănătoase și foarte bune.

Diversificarea nu exclude alăptarea

„Diversificarea alimentației bebelușului nu este un procedeu atât de greu precum ar părea. Trebuie, totuși, respectate anumite reguli pe care orice părinte le va primi de la medicul specialist pediatru, atunci când va veni timpul hranei solide. De asemenea, trebuie cunoscut faptul că diversificarea nu exclude alăptarea, este recomandat ca micuțul să consume în continuare mult lapte matern.”

dr. Viorica Parutta, medic primar pediatru

Contact: Bambino Medical Center

021/318 78 77

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *