Cu ce începem diversificarea?

Diversificarea poate fi un moment stresant pentru orice nouă mămică, pentru că fiecare își dorește ce e mai bun pentru puișorul ei, iar informațiile pe care le avem la dispoziție sunt, de multe ori, contradictorii. Dacă în unele locuri este recomandată începerea diversificării de la o vârstă cât mai fragedă, în altele este recomandată amânarea acestui moment cât mai mult posibil. Adevârul este că bebelușii se dezvoltă în mod diferit, tocmai de aceea, unii bebeluși pot fi pregătiți pentru introducerea alimentelor mai repede decât alții. Important este să urmărim semnele dezvoltării bebelușilor și să încercăm să ne ghidăm după acestea.

Cu-ce-incepem-diversificareaÎn ceea ce privește vârsta la care se recomandă începerea diversificării, majoritatea surselor de încredere sunt de acord cu faptul că vârsta de 6 luni este perfectă pentru a iniția acest proces. Mai sunt totuși unele cazuri în care medicii pediatri recomandă începerea diversificării mai repede, din diverse motive. Recomandat este să urmați sfaturile medicului pediatru, deoarece el cunoaște cazul particular al bebelușului vostru și poate face o recomandare personalizată. Pe de altă parte, dacă aveți dubii în privința sfaturilor primite, nu ezitați să cereți încă o părere, de la un alt medic specialist.

Toate acestea fiind spuse, în continuare vă vom oferi câteva sfaturi, pentru ca momentul începerii diversificării să fie unul frumos și interesant, atât pentru mămici, cât și pentru bebeluși.

  • Pentru a răspunde întrebării principale a articolului, cele mai potrivite alimente pentru începerea diversificării sunt, desigur, fructele și legumele. În cazul fructelor, acestea se pot oferi bebelușului sub formă de sucuri sau compot (fără zahăr adăugat). Legumele sunt cel mai bine acceptate de către cei mici sub formă de supă sau de piureuri (cu o consistență mai moale la început, care se crește treptat).
  • Cele mai potrivite fructe care pot reprezenta prima masă a puiuțului tău sunt merele, piersicile, perele, nectarinele sau avocado. În ceea ce privește legumele, cele mai ușor de digerat pentru cei mici sunt morcovii, patrunjelul, țelina, păstârnacul, feniculul sau dovleacul. Orezul (alb sau brun) sau alte cereale fără gluten sunt, de asemenea, destul de ușor de tolerat de câtre stomacul bebelușului, și pot reprezenta primul aliment al acestuia.
  • Alegeți un singur aliment pe care să îl serviți micuțului și modul în care doriți să-l preparați. Un exemplu foarte bun este sucul de măr, sau piure de morcov, din care să îi oferiți treptat o cantitate din ce în ce mai mare. De exemplu, în prima zi, începeți cu 2 lingurițe, a doua zi dublați cantitatea la 4 lingurițe, până când ajungeți la 10 lingurițe sau la o cantitate cu care micuțul se satură.
  • Dacă bebelușul respinge un anumit aliment, nu insistați foarte mult și nu îl forțați. Cel mai bine este să încercați din nou peste câteva zile. Nu vă descurajați! Toate gusturile sunt noi pentru micuț, care acum începe să descopere lumea prin intermediul aromelor, așa că, dacă a respins un aliment într-o zi, poate deveni preferatul său peste câteva zile.
  • Respectați întotdeauna regula de 3 zile (adică așteptați 3 zile până la introducerea unui nou aliment) și urmăriți atent reacția micuțului. Astfel, veți reuși atât să descoperiți ce ii place și ce nu ii place, dar și să observați eventualele alergii, deoarece veți știi exact ce i-ar putea provoca reacția.

Recomandarea noastră este să vă informați din mai multe surse despre ce e bine/ce nu e bine să faceți în primele săptămâni de la începerea diversificării, după care să adaptați sfaturile la cazul vostru particular. Poate cel mai important sfat pe care vi-l putem oferi este să vă înarmați cu multă răbdare, și să încercați să-i transmiteți bebelușului o stare pozitivă în momentul în care introduceți un nou aliment în dieta sa. Astfel, micuțul va fi mult mai deschis și mai dornic să încerce noua rețetă preparată de mami.

Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*