Despre diversificare – iată cele mai controversate întrebări și răspunsurile lor!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Multe mame sunt speriate de momentul diversificării. Oare e corect ales momentul de început? Oare e bine ales alimentul  cu care începi diversificarea? Răspunsurile la toate întrebările care te frământă, le găsești în acest articol.

diversificarea

Când vine vorba de alimentația copilului, lucrurile sunt ceva mai complicate. Fiecare are părerea lui despre alimentele sănătoase, despre programul meselor și despre cantitatea pe care e bine să o mănânce copiii. În diversificare, însă, există câteva reguli pe care ar fi bine să le respecți pentru ca sănătatea copilului tău să nu fie pusă în pericol.

E o problemă gravă dacă se începe diversificarea înainte de șase luni?

Nu e un capăt de lume, însă specialiștii au confirmat faptul că o diversificare precoce poate duce la probleme digestive mai târziu în viață, precum și la dezvoltarea unor alergii.

E musai să se respecte regula celor patru zile?

E o regulă esențială pe care pediatrii o recomandă și pe care mamele ar trebui să o respecte cu sfințenie. Motivul? Unii bebeluși sunt mai sensibili și pot dezvolta alergii la alimente care în mod normal n-ar trebui să pună probleme. Nu uita că această regulă este ”inventată” pentru binele și sănătatea copilului tău.

Cu ce alimente se începe diversificarea?

În principiu, medicii pediatrii români recomandă ca diversificarea să se înceapă cu o legumă. Rareori(mai mult în cazul celor născuți prematur) se recomandă cerealele ca prim aliment.

Iată așadar o listă cu legumele, fructele, cerealele și proteinele pe care e bine să i le oferi în primul an de viață:

  • Fructe: măr, pară, piersică, caisă, nectarină, banană, avocado, cireșe, prune, mango
  • Legume: morcov, pătrunjel, păstârnac, dovlecel, cartof, cartof dulce, ardei, mazăre, broccoli, conopidă, ceapă, salată verde
  • Cereale: orez, tapioca, grâu, secară, porumb, paste
  • Proteine: gălbenuș de ou, pui, curcan, iaurt, brânză calcică, ficat de pui, pește

Ce cantitate de mâncare trebuie să mănânce un copil?

În jurul vârstei de un an, un copil poate mânca o masă de mâncare solidă cu o cantitate cuprinsă între 100 și 200 de grame. Depinde de fiecare copil în parte ce cantitate poate mânca. Cei alăptați la sân vor mânca mai puțin, deoarece până la un an încă preferă laptele.

Ce lichide are voie sugarul să bea?

În afară de lapte, copilul mai poate bea și apă. Apa se introduce în dieta copilului odată cu diversificarea. De asemenea, i se mai poate oferi suc proaspăt de fructe, sau zeama de la legume.

De câte ori pe săptămână are voie să mănânce carne, ou sau iaurt?

Gălbenușul de ou se introduce în dieta copilului treptat. În prima zi i se oferă un sfert de gălbenuș, după care se crește treptat porția până ajunge să mănânce tot gălbenușul. În principiu, copilul poate mânca ouă de două ori pe săptămână, iar în cele două zile nu e obligatoriu să aibă și carne în meniu. În ceea ce privește iaurtul, i se poate da și zilnic, dacă micuțul îl acceptă.

Ce te faci dacă apar alergii?

Dacă alergia se manifestă ușor, medicul pediatru îți va recomanda un antialergic și evitarea alimentului care a declanșat alergia. În cazul în care alergia este mai gravă, e bine să-l duci la camera de urgență, pentru a evita unele complicații.

Până la ce vârstă i se oferă mâncare pasată?

În principiu, trecerea de la mâncarea pasată la bucățele se face treptat. Dar trebuie evitată trecerea dacă micuțul nu are niciun dinte.

Sursă foto: fffkids.wordpress.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *